Často se setkáváme s názorem firem, že jejich B2B obchodní model (tedy model kdy zákazníkem firmy je jiná firma a ne koncový uživatel) není vhodný pro online marketing a tedy nemá smysl se jím zabývat. I proto jsme se rozhodli tento mýtus vyvrátit a přinášíme 5 tipů, jak na online marketing pro B2B.
Reklamy na Google ve vyhledávání
Reklama ve vyhledávací síti Google, jak se oficiálně reklamy na Google nazývají, mají nezastupitelnou pozici v reklamě jak pro koncové zákazníky, tak i firmy.
Celé kouzlo spočívá v cílení reklamy na konkrétní klíčová slova, které mohou uživatelé potenciálně vyhledávat. Díky tomu se váš web, který za normálních okolností vyskakuje na Google až na sedmé, či osmé pozici, posune na pozici první a vy díky tomu získáte více uživatelů, kteří se na web dostanou.
Pokud jste strojní firma, která vyrábí specifické kovoobráběcí stroje, dokážete reklamou zachytit veškeré vyhledávání jak obecných klíčových slov jako [obráběcí stroj] ale i konkrétní produkty jako [HOLZMANN BF16V]. I jeden konkrétní nákupčí z firmy, která se může stát vaším budoucím odběratelem, může přinést do firmy několinásobné zhodnocení investice do reklamy.
Reklamy na Google zkrátka slouží jako digitální obchodní zástupce, který je vždy na místě, když váš potenciální zákazník hledá váš produkt.

Reklamy na LinkedIn
Sociální síť LinkedIn je ideální pro cílení reklamy na konkrétní pracovní pozice uživatelů, jejich pracovní zkušenosti, či konkrétní firmy, ve kterých pracují. Dokážete tak efektivně ukázat reklamu lidem, kteří mají potenciál se stát vašimi zákazníky, případně si s vámi domluvit pracovní schůzku.
Formátů reklamy je mnoho – od videa, ve kterém můžete jednoduše předat informace o vaší firmy, přes statické bannery až po formáty jako formuláře a další. Možností je opravdu mnoho.
Stejně tak strategií k získání kontaktů je více – ať už od sbírání kontaktů skrze prokliky na web, zájem o příspěvek, či událost, až po sbírání kontaktů přímo do formuláře na LinkedInu.
Ačkoliv reklama na LinkedInu může být o něco dražší než na ostatních platformách, cílení dle široké nabídky profesních informací za to rozhodně stojí.

Sociální sítě a retargeting
Je jasné, že reklamy na specifické služby nebo produkty pro specifické zákazníky, kterými jsou jiné firmy, musí vypadat trochu jinak, než je tomu například u e-shopu s elektronikou. Práce s potenciální klienty je trochu jiná, cesta k obchodu delší a obnáší spousty mravenčí práce, dobře naplánovanou strategii a spousty měření a analýzy dat.
Jako efektivní cesta pro B2B může být využití tzv. retargetingu, tedy zpětného oslovení uživatelů, kteří v definovaném čase váš web navštívili. Dokážete tak uživatelům, kteří si v poslední prohlédli web, připomenout vaši nabídku, slevy a další informace. Samozřejmostí je segmentace uživatelů na webu – tedy určení různých uživatelů, kteří uvidí specifický obsah.
Sociální sítě se dají využít i pro cílení na široké publikum definované zájmy, věkem, či pohlavím, s tím se však musí veskrze opatrně, abyste dokázali zasáhnout opravdu relevantní uživatele.

Reklamy na YouTube
Reklamy na YouTube mohou být efektivní díky svým širokým možnostem cílení. Nejen, že lze cílit podle zájmů a demografických údajů o uživatelích, můžeme reklamu pouštět i před definovanými určitými kanály, které se k vašemu produktu váží, nebo před tématy, které s vašimi produkty či službou souvisí.
Lze například reklamou zasáhnout uživatele, kteří si v poslední době hledali služby podobné těm vašim, procházeli konkurenční weby nebo si přímo hledali vaší konkurenci. Vzniká vám tak vcelku efektivní nástroj, jak informovat i přímo zákazníky konkurence o vašich lepších cenách, či lepší službě.

Emailing / Newslettery
Nejčastěji používaná forma B2B online marketingu – a možná s ním pracujete i vy. Posílání pravidelným nabídek, novinek a dalších informací mailové databázi vašich klientů.
Základem je však správná práce s jednotlivými segmenty uživatelů – nechcete přeci poslat email s nabídkou cenového zvýhodnění zákazníkovi, kteří si vaši službu nebo produkt zrovna koupil za standardní ceníkovou cenu. Stejně tak moc častá odesílka e-mailů i na nerelevantní zákazníky může odradit od otevírání emailů v budoucnu, kdy pro ně bude nabídka opravdu určena.
Poctivá práce s databází, automatizace a sekvence vám dokáží velmi zefektivnit celý proces práce s klienty.

Pokud byste měli zájem o naše zkušenosti s vedením B2B marketingových kampaní, naváhejte se na nás obrátit!